Sommertur 2008

Se alle billederne

Første dag:
Afrejse via Gedser Rostock, til Alte Hölle Syd for Berlin.
Alte Hölle (Gamle Helvede betyder det) er et sjovt hotel, hvor jeg fik mit eget værelse.
De havde både trampolin, legeplads og swimmingpool, og en masse hekse i restauranten.

Anden dag
Vi kørte tur - først til Wiesenburg hvor vi kiggede på det lille slot og gik en tur i haven.
Derefter kørte vi til Belzig hvor vi besøgte Burg Eisenhart - en rigtig gammel borg med både mure, ruiner, hotel og museum.
Til sidst kørte vi til Brandenburg for at spise frokost. Vi kørte til den gamle bydel, hvor vi ikke fandt ret meget. Vi ledte efter butikker og gågade - men uden held.
Mor fik dog langt om længe købt sig en ny taske.

Tredie Dag

Fjerde dag
Køredag mod Legoland
Vi spiste frokost i Roth lige syd for Nürnberg, der jeg fik spätzle til frokost - sejt.
Mor fandt et hotel: Krone Landgasthof Hotel hvor vi blev 2 dage. Det ligger kun ca. 10 km. fra Legoland ved Güntzburg, så vi skulle ikke køre så langt dagen efter.

Femte dag
Vi kørte mod Legoland hvor vi ankom kl. 10:00. Der var mange ting man kunne se på og mange forlystelser som jeg kunne prøve. Det er helt utroligt så flot de kan bygge ting af legoklodser. Jeg fik mit eget kørekort efter at have fået både teori- og køreundervisning på Tysk. Far siger dog at det ikke gælder til hans bil - øv.

Sjette dag
Kørte til Schweiz med en afstikker til Brand hvor vi fik frokost. Min yndlingsrestaurant (Heuboda) var under ombygning - øv.
Så måtte vi spise frokost på Romantik hus.
Tilbage til Schweiz, hvor vi stak næsen mod bjergene for alvor. Vi drejede til venstre ved Walensee - op imod Klausenpass.
Regn regn regn og bjergveje er ikke altid sjovt - men der var nu pænt.
Vi kom til Unterschäcten - hvor der lå et lille hotel - Alpina, de havde eet stort værelse, dog uden fjernsyn.
Vi hyggede om aftenen, det var nationaldag i Schweiz så der var fest og fyrværkeri.

Syvende dag
Da vi kom udenfor sad "resterne" af festen fra aftenen før og festede videre. (De var nu noget trætte)
Vi forsøgte at finde et vandfald (100 meter fald), men der var for vådt og det lå i skygge. Så kørte vi op i en dal, og fandt en lift som løftede os 670 meter op.
Vi gik en tur til udsigtspunktet hvor vi fik en sodavand og beundrede udsigten. Der var geder og køer på bjerget. Værten spillede på harmonika og Alpehorn, det var ganske hyggeligt.
Vi kørte så til Luzern hvor vi fik frokost på en hjuldamper - som hed Wilhelm Tell.
Så kørte vi til Schwartzwald, hvor vi sov på Hoehengasthof Nilhof, det lå 1000 meter oppe, og de havde vaskebjørne og andre dyr.
Her fik jeg endelig min Spagetti med kødsovs til aften.

Ottende dag
Så skulle vi hjemad, og kørte hele dagen.
Vi fandt hotel Zum Stillen Winkel, som var meget hyggeligt, og der måtte vi spise indenfor for anden gang på ferien.

Niende dag.
Spiste frokost i Rendsburg, og kørte hjemover i regn- og blæst.
Vi handlede hos Fleggaard som vi plejer og var hjemme kl. 1830 - en lang dag med megen regn.